iPhone SE 2022

{{ thankYouPage.title }} {{ thankYouPage.description }}
{{ thankYouPage.order_title }} {{ getOrder.orderId }}
Två kolumner
Vertikalt
Horisontellt
iPhone SE 2022
Prisuppskattning
Namn Totalt
"{{getWooProductName}}" has been added to your cart

Steg 1:

Fyll i formuläret ovan med information om din enhet och skick. Du får sedan en preliminär prisuppskattning direkt.

Steg 2:

Skicka in din telefon helt gratis. Efter du fyllt i formuläret så får du en box hemskickad med en retursedel. Du lägger sedan lägger ner din telefon i boxen och skickar tillbaka denna till oss

Steg 3:

Vi kollar sedan igenom telefonen och säkerställer att skicket stämmer överens med det som uppgavs på formuläret. Efter vi gjort detta betalar vi ut pengarna till dig inom 3 arbetsdagar. Skulle telefonens skick inte stämma överens med det som uppgavs på formuläret kommer vi kontakta dig med ett nytt prisförslag.

Vanliga Frågor

Processen av att sälja sin enheten till PhoneIX kan delas upp i tre enkla steg.

Steg 1: Du fyller i formuläret ovan med information om din enhet och dess skick. Här får du sedan en preliminär prisuppskattning baserat på den informationen vi har fått till oss. Om du är nöjd med det preliminära  priset beställer du hem en fraktbox helt gratis.

Steg 2: När du fått hem fraktboxen lägger du ner din enheten och skickar tillbaka denna till oss. Här är det viktigt att du stänger boxen så bra som möjligt för att undvika att enheten kommer till skada under frakten.

Steg 3: Vi kontrollerar sedan enheten och säkerställer att det angivna skicket stämmer överens med enheten. Vi betalar sedan ut pengarna till dig för enheten inom 3 arbetsdagar.

Om det skulle vara så att vi gör bedömningen att enhetens skick inte stämmer överens med det angivna skicket på formuläret kommer vi kontakta dig med ett nytt prisförslag. Om vi kan komma överens om ett pris för enheten behåller vi den och betalar ut pengarna till dig. Om vi inte kan komma överens om ett nytt pris skickar vi tillbaka enheten till dig helt gratis.

Det preliminära priset är giltigt i två veckor efter ifyllt formulär.

Du ska alltid nollställa din enhet och logga ut från alla konton innan du skickar den till oss.

Om du har en apple produkt är det extra viktigt att du loggar ut från ditt Apple-ID. Vi kan nämligen inte logga ut från denna åt dig utan endast du kan göra detta.

Har du ångrat dig och inte längre vill sälja din enhet ber vi dig kontakta oss så fort som möjligt. Vi skickar sedan tillbaka denna till dig gratis.

OBS! Har vi redan betalat ut pengarna är det inte möjligt att ångra försäljningen.

Har du fyllt i formuläret men inte vill sälja din telefon och vi har skickat ut en box till dig är det bra om du kontaktar oss så vi inte väntar på din telefon.

Har vi inte skickat ut en box ber vi dig kontakta oss innan vi gör detta.

Har du endast fyllt i formuläret och inte klickat hem en box så gör detta ingenting och du behöver inte kontakta oss.

Det pris du får efter du har fyllt i formuläret är en uppskattning på värdet av din enheten, baserat på uppgifterna du angivit och nuvarande marknadsvärde.

Priset är ingen garanti på att du kommer få samma summa utbetalt.

Först när vi mottagit din enheten och kan göra en egen bedömning på skicket kan vi ge dig ett definitivt pris. Stämmer skicket på enheten överens med de uppgifter vi har fått in betalar vi ut det preliminära  priset som var satt innan.

Skulle skicket inte stämma överens med den information vi fått, kommer vi kontakta dig med ett nytt pris. Om du inte skulle vilja sälja enheten till det nya priset vi föreslår skickar vi tillbaka enheten till dig gratis.

Om du planerar att sälja fler än en enhet är det viktigt att du skapar ett individuellt försäljningsformulär per enhet. För att följa PostNords riktlinjer, vänligen förbered och packa varje enhet separat. PostNord har satt begränsningar för antalet batterier per förpackning.

Det är även viktigt att du matchar varje fraktsedel korrekt till den motsvarande enheten. Vi vill även betona att du inte behöver oroa dig för fraktkostnaderna – vi täcker alltid den delen. Tack för din förståelse och samarbete!

Självklart. Vill du byta in din gamla enhet mot en ny kan du självklart göra detta.

Vi behöver då först få in enheten så vi kan göra en bedömning på värdet. Därefter får du en rabattkod på motsvarande belopp som du kan använda för att köpa en ny enhet på vår hemsida.

Efter du har fyllt i formuläret skickar vi en fraktbox hem till dig. Du packar sedan ner enheten i denna box och klistrar på fraktetiketten som ligger i. Efter du gjort detta lämnar du in boxen hos närmsta ombud.

OBS! Var noga med att stänga och tejpa ihop boxen så din enhet inte kan skadas under transporten till oss.

Det tar vanligtvis 1-3 arbetsdagar för din enhet att anlända till oss. När vi väl mottagit din enhet undersöker vi den inom 1-2 arbetsdagar för att se om den stämmer överens med informationen vi fått till oss. Därefter forsätter vi med utbetalningen vilket vanligtvis tar 2-3 arbetsdagar innan det syns på ditt konto.

Om vi anser att din enhet är för skadad eller gammal köper vi inte in den.

Vi kommer hålla dig uppdaterad på hur processen går via mail. Vill du ha ytterligare uppdateringar är du välkommen att kontakta oss.

Priset vi erbjuder är baserat på eventuella reperationskostnader och marknadsvärden.

Ja, du ska alltid nollställa din enhet och logga ut från alla konton innan du skickar den till oss.

Om du har en apple produkt är det extra viktigt att du loggar ut från ditt Apple-ID. Vi kan nämligen inte logga ut från denna åt dig utan endast du kan göra detta.

Om du inte är nöjd med priset kan du välja att inte skicka in din telefon.

Om du redan skickat in telefonen men ångrar dig i efterhand ber vi dig kontakta oss så fort som möjligt.

Vi skickar alltid tillbaka din telefon gratis om du inte skulle vara nöjd med priset.

Ja, om du istället vill reparera en skada på din telefon kan du surfa in på vår reperations sida och fylla i formuläret där.

Du hittar våra reperationer HÄR...