Returer och Reklamation

Returer och Reklamation

Vill du returnera eller reklamera något du har köpt hos Phoenix? Läs informationen nedan och fyll i returformuläret för att få en retursedel skickad till dig.

Hur gör jag en retur/reklamation?

Enligt svensk distanshandel har du som kund rätt att returnerad din produkt inom 14 dagar från det att du mottagit din produkt. För att detta ska gälla så måste varan vara i oskadad, oanvänd och i originalförpackning. Klistra eller tejpa inget på originalförpackningen. Du får självklart försiktigt undersöka varan (gäller ej reservdelar, minneskort, usb stickor, batterier, hörlurar/headset). Om produkten är plomberad inkluderas den ej av ångerrätten vid bruten plombering. Reservdelar får ej vara monterade. Köparen får själv för returfrakten.

Vid en reklamation står Phoneix för returfrakten. När vi har tagit emot informationen om din reklamation så kommer vi att skicka en returfraktsedel till dig som du kan skriva ut och använda för att skicka tillbaka produkten till oss. När vi har tagit emot produkten så kommer vi att testa och undersöka den noggrant.

OBS! Om du behöver reklamera en reservdel som du har köpt för en reparation som du har genomfört själv så behöver du skicka in dokumentation på hur reparationen har genomförts. Det är först efter att ha gått igenom denna dokumentation (som skall bestå av text och bild) som vi kan ta ett beslut om produkten har skadats under reparationen eller om produkten har fabriksfel. Om produkten har fabriksfel så har du rätt till full ersättning för produkten eller en ny produkt. I de fall där produkten har skadats eller på annat sätt har hanterats felaktigt under reparationen så kommer Phoneix inte att ersätta den.

Information om återbetalning

När vi mottagit, registrerat och godkänt din retur/reklamation kommer krediteringen utföras. Återbetalning görs till det konto som du använde vid ordertillfället.

Efter krediteringen beräknas dina pengar finnas på ditt konto igen inom 3–5 dagar.

    Fyll i informationen nedan.