Reparationer

Gör som 200 000+ andra och laga din enhet hos Phoneix

Beställ hem en reparationsbox eller kom in i en av våra butiker. Hos Phoneix får du alltid 12 månaders garanti, så du kan vara säker på att du kommer ifrån oss med en fullt fungerande enhet.

Välj din enhet för att se priser

R-ip
r-ipad
Resurs 104

Hur funkar reparationsboxen?

Steg 1

Beställ hem en reparationsbox via vår hemsida. Se till att välja rätt modell. Du kan välja flera reparationer om du skulle vilja detta. Du kan även mixa reparationsboxen ihop med andra produkter.

Steg 2

Vi skickar ut en reparationsbox till dig. Du placerar sedan din trasiga enhet i denna box och stänger den noga för att skicka tillbaka denna till oss. Du får en QR kod via sms och mail som du visar upp hos ditt närmsta Postnord ombud för att få ut en fraktetikett.

Steg 3

När vi fått din enhet lagar vi denna inom 48h och skickar tillbaka denna till dig. Vi utför noggranna tester på den innan den skickas tillbaka för att säkerställa att den håller kvaliteten.

Steg 4

Vi skickar sedan tillbaka din enhet till dig! Nu har du en fullt fungerande enhet igen med 12 månaders garanti på reparationen.

Varför reparationsboxen?

Enkelt och bekvämt

Boka och skicka in vilken tid som helst, oavsett var du befinner dig i Sverige.

Snabb Reparation

Din mobilreparation genomförs inom 48 timmar efter att din enhet har mottagits.

Hög kvalitet

Vi använder högkvalitativa reservdelar och utför reparationer noggrant.

Hög kundnöjdhet

Vi erbjuder kundservice i världsklass för att säkerställa att du är nöjd med din reparation.

Om Phoneix

Välkommen till en professionell kedja för reparationer och underhåll. Vi hjälper dig med de flesta tänkbara problem och är experter på att laga iPhone, iPad, Samsung och Huawei. Samtliga av våra tekniker som jobbar med din mobiltelefon eller surfplatta har gedigen erfarenhet. Personalen jobbar alltid noggrant efter PhoneIX kvalitetsmodell och ser till att samtliga reparationer är professionellt och noggrant utförda. Vi har över 10 års erfarenhet och har utfört mer än 200 000 lyckade reparationer.

Frakt och retur

Frakten för att få hem en reparationsbox startar från 49 kr. Du kan även välja att försäkra paketet till en kostnad på 399 kr. Alla returer med reparationsboxen är gratis.

Hur betalar jag

Du betalar för reparationen via kort, Swish eller Klarna.

Hur lång tid tar det

Efter att vi har mottagit din enhet tar det inte mer än 48 timmar innan vi skickar ut den till dig.

Var repareras min enhet

Kommer du in i butik lagas den direkt på plats. Skickar du in telefonen via reparationsboxen så lagas din enhet hos vårt servicecenter i Vinberg.

Vad händer om min enhet går sönder under reparationen?

Detta sker extremt sällan. Men skulle detta vara fallet så kompenserar vi dig.

Jag vet inte vad som är fel på min enhet, vad gör jag?

Om din enhet krånglar och du inte kan lokalisera felet så kan du skicka in den till oss så felsöker vi den åt dig. Vi kontaktar sedan dig med informationen kring vad felet är och vad det skulle kosta att åtgärda detta.

Har jag någon garanti?

Hos oss får du alltid 12 månaders garanti på alla reparationer.

Kan jag lägga till tjänster i efterhand?

Självklart. Vill du lägga till ett batteribyte eller ha ett skärmskydd på din enhet efter reparationen, men missat detta när du gjorde beställningen? Då är du välkommen att kontakta oss via telefon eller mail. Se kontaktuppgifter till vårt servicecenter nedan: Tel: 010-155 02 44 E-post: servicecenter@phoneix.se

Hur gör jag om jag vill ha en uppdatering kring hur det går med min enhet?

Vill du ha en uppdatering kring din enhet är du välkommen att kontakta vårt servicecenter: Tel: 010-155 02 44 E-post: servicecenter@phoneix.se