Kontakta oss

Kontakta oss

Välkommen in till en professionell kedja för reparationer och underhåll. Vi hjälper dig med de flesta tänkbara problem och är experter på att laga iPhone, iPad, Samsung och Huawei.

Kan vi inte reparera din gamla telefon så kan vi hjälpa dig att hitta ett bra erbjudande på en ny telefon.


Kontaktuppgifter Phoneix

Hittar du inte svaret på din fråga?

Vill du kontakta någon av våra butiker? Då hittar du butikernas telefonnummer här.

Om du har någon fråga som har att göra med en reparation eller en vara som du har köpt i butik, skall du kontakta den butiken som du har genomfört köpet i. Klicka här för att komma till alla butikerna.

Om du har en fråga som har att göra med en beställning du har gjort via vår hemsida så kan du kontakta oss via telefon, mail eller formuläret på denna sidan.

Kundtjänst chatt: Skriv i chatten så svarar vi inom några minuter
Kundtjänst mail: info@phoneix.se

Vi svarar chatten inom några minuter vardagar mellan 06:00-21:00. Övriga dagar svarar vi så fort vi kan. Vi svarar på mejl inom 24h alla vardagar.

 

Aktuella öppettider för varje butik hittar du på respektive butiks egna sida.

Vi reserverar oss för ev. avvikande öppettider vid helgdagar etc.

De flesta reparationer vi utför tar ca. 2 timmar i någon av våra butiker. Om du ska skicka in den via postorder tar det ca 5 arbetsdagar. Detta beror också på om vi har den specifika reservdelen i lager som gör att vi kan genomföra reparationen.

Vissa reparationer såsom iPads kan ha varierande arbetstid beroende på hur teknikerna har det när du kommer in.

Nej, du behöver inte boka tid för att laga din telefon hos oss. Vi erbjuder express-service via drop-in.

Om du däremot känner dig tvungen att vara säker på att den blir reparerad på en specifik tid så erbjuder vi tidsbokning.

Reparationstider
Laga iPhone – ca. 1 timme
Laga Samsung – ca. 1-2 timmar
Laga iPad – ca. 3-4 timmar

I normala fall inte, vi tar samma pris för reparation i butik som vi annonserar ut på vår hemsida. Däremot kan det i vissa fall förekomma mer arbete om telefonen till exempel är illa skadad och behöver riktas för att byta skärm. Men det meddelas då i butiken innan arbetet påbörjas.

Vi är kontantlösa butiker och accepterar följande betalsätt:

  • Kort (Mastercard, Visa, Maestro)
  • Klarna
  • Swish

För företagskunder med avtal hos oss kan vi även erbjuda faktura. Vi fakturerar inte privatpersoner och enskilda firmor.